@sebgl sure. Here is a snippet of the operator 0.9 logs. Operator v0.9 is the only operator running in a fresh cluster.
Unfortunately, I can't post more than this as there is a character limit at 7000.
{"level":"error","ts":1572353484.079456,"logger":"mutation","msg":"Volume is referring to unknown PVC","error":"no PVC named elasticsearch-snapshots found","stacktrace":"github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/github.com/go-logr/zapr.(*zapLogger).Error\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/github.com/go-logr/zapr/zapr.go:128\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/comparison.comparePersistentVolumeClaims\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/comparison/pvc.go:47\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/comparison.PodMatchesSpec\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/comparison/pod.go:43\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation.getAndRemoveMatchingPod\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/calculate.go:115\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation.mutableCalculateChanges\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/calculate.go:60\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation.CalculateChanges\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/mutation/calculate.go:44\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/driver.(*defaultDriver).calculateChanges\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/driver/default.go:515\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/driver.(*defaultDriver).Reconcile\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/driver/default.go:245\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch.(*ReconcileElasticsearch).internalReconcile\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/elasticsearch_controller.go:270\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch.(*ReconcileElasticsearch).Reconcile\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/pkg/controller/elasticsearch/elasticsearch_controller.go:215\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller.(*Controller).processNextWorkItem\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller/controller.go:215\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller.(*Controller).Start.func1\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller/controller.go:158\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait.JitterUntil.func1\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait/wait.go:133\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait.JitterUntil\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait/wait.go:134\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait.Until\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait/wait.go:88"}
{"level":"info","ts":1572353484.0802917,"logger":"driver","msg":"Calculated all required changes","to_create:":1,"to_keep:":0,"to_delete:":2,"namespace":"app-namespace","es_name":"elasticsearch"}
{"level":"info","ts":1572353484.0804422,"logger":"driver","msg":"Calculated performable changes","schedule_for_creation_count":0,"schedule_for_deletion_count":1,"namespace":"app-namespace","es_name":"elasticsearch"}
{"level":"info","ts":1572353484.0816941,"logger":"version7","msg":"Setting voting config exclusions","excluding":["elasticsearch-es-q89szzbz7m"]}
{"level":"info","ts":1572353484.12672,"logger":"elasticsearch-controller","msg":"Updating status","iteration":354,"namespace":"app-namespace","es_name":"elasticsearch"}
{"level":"info","ts":1572353484.1267564,"logger":"generic-reconciler","msg":"Aggregated reconciliation results complete","result":{"Requeue":false,"RequeueAfter":31448891515078183}}
{"level":"info","ts":1572353484.1267705,"logger":"elasticsearch-controller","msg":"End reconcile iteration","iteration":354,"took":0.643675383,"namespace":"app-namespace","es_ame":"elasticsearch"}
{"level":"error","ts":1572353484.1267903,"logger":"kubebuilder.controller","msg":"Reconciler error","controller":"elasticsearch-controller","request":"app-namespace/elasticsearch","error":"no PVC named elasticsearch-snapshots found","errorCauses":[{"error":"no PVC named elasticsearch-snapshots found"}],"stacktrace":"github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/github.com/go-logr/zapr.(*zapLogger).Error\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/github.com/go-logr/zapr/zapr.go:128\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller.(*Controller).processNextWorkItem\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller/controller.go:217\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller.(*Controller).Start.func1\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/sigs.k8s.io/controller-runtime/pkg/internal/controller/controller.go:158\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait.JitterUntil.func1\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait/wait.go:133\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait.JitterUntil\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait/wait.go:134\ngithub.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait.Until\n\t/go/src/github.com/elastic/cloud-on-k8s/operators/vendor/k8s.io/apimachinery/pkg/util/wait/wait.go:88"}