Hi. I have following settings elastic in my Docker File.
environment:
- node.name=es01
- cluster.name=es-docker-cluster
- discovery.type=single-node
- bootstrap.memory_lock=true
- "ES_JAVA_OPTS=-Xms512m -Xmx512m"
- cluster.routing.allocation.disk.threshold_enabled=false
- xpack.security.enabled=false
- xpack.ml.enabled=false
- ingest.geoip.downloader.enabled=false
I disabled xpack.ml because it drop my index without reason (I saw it in the logs)
But it didn't completely solve my problem.
All 3 indexes have been deleted....)
I go to log and see it
transeu_elasticsearch-transeu.1.i4i6izb5bkta@api | {"@timestamp":"2022-11-02T11:11:57.638Z", "log.level": "INFO", "message":"[cargos/0BpXXkAAT3GIvlkKvnbxKA] deleting index", "ecs.version": "1.2.0","service.name":"ES_ECS","event.dataset":"elasticsearch.server","process.thread.name":"elasticsearch[es01][masterService#updateTask][T#1]","log.logger":"org.elasticsearch.cluster.metadata.MetadataDeleteIndexService","elasticsearch.cluster.uuid":"VnjYfrjmS5meztXm9MCzQg","elasticsearch.node.id":"QaA2lOiTST-zFLJq_nCD3w","elasticsearch.node.name":"es01","elasticsearch.cluster.name":"es-docker-cluster"}
transeu_elasticsearch-transeu.1.i4i6izb5bkta@api | {"@timestamp":"2022-11-02T11:11:57.944Z", "log.level": "INFO", "message":"[companies/n8CGAmglTf-Bk4Cslr4_cg] deleting index", "ecs.version": "1.2.0","service.name":"ES_ECS","event.dataset":"elasticsearch.server","process.thread.name":"elasticsearch[es01][masterService#updateTask][T#1]","log.logger":"org.elasticsearch.cluster.metadata.MetadataDeleteIndexService","elasticsearch.cluster.uuid":"VnjYfrjmS5meztXm9MCzQg","elasticsearch.node.id":"QaA2lOiTST-zFLJq_nCD3w","elasticsearch.node.name":"es01","elasticsearch.cluster.name":"es-docker-cluster"}
transeu_elasticsearch-transeu.1.i4i6izb5bkta@api | {"@timestamp":"2022-11-02T11:11:58.139Z", "log.level": "INFO", "message":"[read_me/T4aiFcElTCKbWHywzLoVqg] deleting index", "ecs.version": "1.2.0","service.name":"ES_ECS","event.dataset":"elasticsearch.server","process.thread.name":"elasticsearch[es01][masterService#updateTask][T#1]","log.logger":"org.elasticsearch.cluster.metadata.MetadataDeleteIndexService","elasticsearch.cluster.uuid":"VnjYfrjmS5meztXm9MCzQg","elasticsearch.node.id":"QaA2lOiTST-zFLJq_nCD3w","elasticsearch.node.name":"es01","elasticsearch.cluster.name":"es-docker-cluster"}
transeu_elasticsearch-transeu.1.i4i6izb5bkta@api | {"@timestamp":"2022-11-02T11:11:58.330Z", "log.level": "INFO", "message":"[transports/COqWwXALRxqMsCSmIW9W0g] deleting index", "ecs.version": "1.2.0","service.name":"ES_ECS","event.dataset":"elasticsearch.server","process.thread.name":"elasticsearch[es01][masterService#updateTask][T#1]","log.logger":"org.elasticsearch.cluster.metadata.MetadataDeleteIndexService","elasticsearch.cluster.uuid":"VnjYfrjmS5meztXm9MCzQg","elasticsearch.node.id":"QaA2lOiTST-zFLJq_nCD3w","elasticsearch.node.name":"es01","elasticsearch.cluster.name":"es-docker-cluster"}
What is it? Elasticsearch emoved all indexes.
I checked my policy.
{"90-days-default":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.649Z","policy":{"phases":{"warm":{"min_age":"2d","actions":{"shrink":{"number_of_shards":1},"forcemerge":{"max_num_segments":1}}},"cold":{"min_age":"30d","actions":{}},"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"90d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"built-in ILM policy using the hot, warm, and cold phases with a retention of 90 days"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[]}},"ilm-history-ilm-policy":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:29.935Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"90d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for the ILM history indices"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":["ilm-history"]}},"watch-history-ilm-policy-16":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:29.813Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"3d"}}},"delete":{"min_age":"4d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for the watcher history indices"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[".watch-history-16"]}},"30-days-default":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.524Z","policy":{"phases":{"warm":{"min_age":"2d","actions":{"shrink":{"number_of_shards":1},"forcemerge":{"max_num_segments":1}}},"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"30d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"built-in ILM policy using the hot and warm phases with a retention of 30 days"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[]}},"synthetics":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.140Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for the synthetics index template installed by x-pack"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":["synthetics"]}},".monitoring-8-ilm-policy":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.939Z","policy":{"phases":{"warm":{"min_age":"0ms","actions":{"forcemerge":{"max_num_segments":1}}},"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"3d"}}},"delete":{"min_age":"3d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"defaults":{"delete_min_age":"Using value of [3d] based on the monitoring plugin default"},"description":"Index lifecycle policy generated for [monitoring-*-8] data streams"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[".monitoring-beats-mb",".monitoring-kibana-mb",".monitoring-ent-search-mb",".monitoring-es-mb",".monitoring-logstash-mb"]}},"slm-history-ilm-policy":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:29.691Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"90d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for the SLM history indices"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[".slm-history"]}},".fleet-actions-results-ilm-policy":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:31.083Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_size":"300gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"90d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for fleet action results indices"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[]}},"365-days-default":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.845Z","policy":{"phases":{"warm":{"min_age":"2d","actions":{"shrink":{"number_of_shards":1},"forcemerge":{"max_num_segments":1}}},"cold":{"min_age":"30d","actions":{}},"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"365d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"built-in ILM policy using the hot, warm, and cold phases with a retention of 365 days"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[]}},"7-days-default":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.223Z","policy":{"phases":{"warm":{"min_age":"2d","actions":{"shrink":{"number_of_shards":1},"forcemerge":{"max_num_segments":1}}},"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"7d"}}},"delete":{"min_age":"7d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"built-in ILM policy using the hot and warm phases with a retention of 7 days"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[]}},".deprecation-indexing-ilm-policy":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:29.877Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"10gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"30d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"ILM policy used for deprecation logs"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[".deprecation-indexing-template"]}},"metrics":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.415Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for the metrics index template installed by x-pack"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":["metrics"]}},"ml-size-based-ilm-policy":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:31.012Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb"}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for machine learning state and stats indices"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[".ml-state",".ml-stats"]}},"180-days-default":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.732Z","policy":{"phases":{"warm":{"min_age":"2d","actions":{"shrink":{"number_of_shards":1},"forcemerge":{"max_num_segments":1}}},"cold":{"min_age":"30d","actions":{}},"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}},"delete":{"min_age":"180d","actions":{"delete":{"delete_searchable_snapshot":true}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"built-in ILM policy using the hot, warm, and cold phases with a retention of 180 days"}},"in_use_by":{"indices":[],"data_streams":[],"composable_templates":[]}},"logs":{"version":1,"modified_date":"2022-10-18T14:15:30.065Z","policy":{"phases":{"hot":{"min_age":"0ms","actions":{"rollover":{"max_primary_shard_size":"50gb","max_age":"30d"}}}},"_meta":{"managed":true,"description":"default policy for the logs index template installed by x-pack"}},
I don't understand reasons auto-deleting